Case: Contactformulier rechtstreeks naar CRM

Oké, je hebt een website. En je draait Google Ads, of je schrijft blogs, of je staat op een beurs. Maar uiteindelijk krijg je dus bezoekers op je website en doordat je die helemaal geoptimaliseerd hebt vullen bijna alle bezoekers je contactformulier in om een offerte op te vragen. Super! Maar nu krijg je al die aanvragen als e-mail binnen, want dat doen de meeste contactformulier plug-ins van WordPress. Standaard sturen Contact Form 7, Gravity Forms en WPForms bijvoorbeeld een e-mail met de ingevulde gegevens. Maar nu wil je graag deze gegevens in je CRM hebben, zodat je deze ‘leads’ goed kunt gaan opvolgen.

Een klant in de financiële dienstverlening had dus precies deze situatie. Ze gebruikt FasterForward Elements als softwarepakket. Er is een mooie functie genaamd ‘lead inbox’, waar automatisch dossiers worden aangemaakt op basis van de ingevulde gegevens. als oplossing hebben we hier dus een ‘verloopstekker’ gemaakt die de data direct doorgeeft zonder tussenkomst van e-mail.

Hoe ziet de oplossing er technisch uit? De WordPress plug-in Gravity Forms heeft de mogelijkheid om een webhook aan te roepen. Via ons cloud platform Connectdesk vertalen we de gegevens die Gravity Forms stuurt naar het XML formaat wat FasterForward wil ontvangen. Zodoende wordt automatisch een dossier aangemaakt bij elke contact aanvraag en kan deze netjes afgehandeld worden binnen de organisatie.

Ook je contactformulier gekoppeld aan je CRM hebben?

Neem vrijblijvend contact op!

Contact